GESCHIEDENIS

1960

1965, een merk wordt geboren!

Geïnspireerd door de Italiaanse levensstijl en de sappen van Italië, brengt Heinz Schürmann, een invoerder van Italiaanse delicatessen, iets van “la dolce vita” naar Duitsland. Hij noemt zijn sinaasappelsap “Granini Trinkfrucht” (fruit om te drinken).

1969, de creatie van een icoon

Met zijn nieuwe uitzonderlijke fles creëert granini een uniek handelsmerk. Doorzichtig en van kuiltjes voorzien maakt hij granini in één oogopslag herkenbaar en bekend.

1970

Ontdekken van nieuwe gebieden

De eerste markt buiten Duitsland voor Granini wordt Oostenrijk. In 1978 wordt Granini gelanceerd in Zwitserland.

1974: sterke merkidentiteit

Granini wordt de officiële leverancier van het Duitse voetbalteam, dat in hetzelfde jaar de FIFA-Wereldbeker wint. Niet te verwonderen dat het merk door 95 % van de Duitsers gekend is.

1975: Granini verschijnt op het scherm

Voor de eerste keer wordt het merk gepromoot op de twee grootste tv-kanalen in Duitsland.

1980

In de jaren '80 breekt granini door in Europa

Granini wordt gelanceerd in 1986 in Spanje, waar het vandaag nog steeds marktleider is. Tegen het einde van het decennium is het merk beschikbaar in zestien landen.

Granini wordt eind jaren '80 in België gelanceerd en is vandaag gekend door vrijwel elke Belg.

2000

2002: Een eco-vriendelijke fles- innovatie

Na een succesvolle lancering in Zwitserland, wordt de nieuwe meerlaagse petfles in verschillende landen geïntroduceerd. De iconische vorm van de fles blijft ongewijzigd.

2010

Genot ten top

Jaar na jaar stellen we gepassioneerd onze technieken en methoden bij om zo het best mogelijke & lekkerste sap te produceren. We blijven zoeken naar nieuwe smaaksensaties en ervaringen. In 2011 bijvoorbeeld wordt de ultrafijne verwerking van het vruchtvlees ingevoerd, wat leidt tot een nieuw soort sap: zachter in de mond en rijker van smaak.

2015

50 kaarsjes uitblazen

2015 was een speciaal jaar voor granini: 50 jaar van fruitig genot, 50 jaar het beste fruit, 50 jaar smaak, beleving en passie. In België vierden we dit door met een tourbus iedereen op granini te trakteren.

Vandaag

granini - flavour your day

In België kent vandaag vrijwel iedereen het merk granini, geliefd door jong en oud. 

granini kenmerkt zich door zijn uitgesproken fruitigheid, superieure smaak en premium kwaliteit.  Visueel heel herkenbaar dankzij zijn unieke fles met kuiltjes. Vandaag verkrijgbaar in meer dan 60 landen, werken we continu aan nieuwe smaaksensaties en fruitige ervaringen. 

Wij maken gebruik van cookies voor het analyseren van gebruikersgedrag en marketingmaatregelen in pseudonieme vorm (conversietracking, analyse) en voor het weergeven van gepersonaliseerde reclame op websites van derden (‘retargeting’). Door verder te gaan, accepteert u het gebruik van cookies en gaat u akkoord met deze maatregelen. Raadpleeg voor meer informatie ons privacybeleid. Zoals daarin vermeld, kunt u uw toestemming op elk gewenst moment intrekken.